קולה של אימא: בן ה-14 ואמו שמעו זה את זו בפעם הראשונה

קולה של אימא: בן ה-14 ואמו שמעו זה את זו בפעם הראשונה


לפני כמה חודשים, עברו השניים ניתוח , שבמהלכו מוחדר בורג לעצם הגולגולת שמאחורי האוזן, המאפשר התקנה חיצונית של מכשיר השמיעה ponto 4. המכשיר עוקף את החלק החיצוני של האוזן ומעביר גלי קול ישירות אל חלקה הפנימי, מה שמאפשר שמיעה איכותית. אתמול הותקן עליו בהצלחה המכשיר. אצל סבטלנה בוצע ההליך באוזן באחת בלבד, אצל דימה הותקן מכשיר בשתי האוזניים.
"כל החיים התנהלנו בשפת הסימנים, עם הרבה מאוד צעקות בבית", סיפרה סבטלנה. "עברנו שנים מאוד קשות. עכשיו אנחנו יוצאים לדרך חדשה. פתאום אפשר לדבר אחד עם השני בקלות, לשמוע קולות ורעשים. זה כמו לידה מחדש".
דקות ספורות לאחר התקנת המכשירים, צילצל הטלפון הנייד של סבטלנה. על הקו היה בעלה, שחיכה במתח לתוצאות ההליך שעברו אשתו ובנו. "מדהים ששנינו שומעים את הטלפון מצלצל כל כך ברור. אני מתרגשת לענות לו", אמרה סבטלנה בחיוך.

את האם ובנה ליוו ד"ר שרון  אבנת תמיר מנהלת מחלקת אא"ג/ניתוחי ראש צוואר ומנתחת אוזניים מנוסה, ד"ר יהודה שוורץ מנהל שירות ילדים וד"ר אליסה לוריא. ד"ר אבנת תמיר אמרה "היופי שבניתוח הזה הוא הפשטות שבה הוא מאפשר גם לאנשים שלא שמעו כלל לשמוע ולתקשר", והוסיפה. "במקרה הזה אם ובנה שנותחו באותו יום ושומעים כעת ביחד. חיים חדשים נפתחו לשניהם, עולם שלם של רעשים וקולות. זה יום מרגש מאוד".

  • דצמבר 9, 2020