אחרי 40 שנה: בית חולים ציבורי חדש ייפתח באשדוד בית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד - חדשות וואלה

אחרי 40 שנה: בית חולים ציבורי חדש ייפתח באשדוד בית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד - חדשות וואלה

ד"ר שרון אבנת תמיר, מנהלת מחלקת א.א.ג באסותא אשדוד, שגויסה מהמחלקה המקבילה בבית החולים וולפסון שבחולון מספרת לוואלה! NEWS, כיצד מקימים מחלקה מאפס ומביאים מטופלים חדשים "רוב המטופלים שלי ששומעים שאני עוברת מפה, עוברים איתי. אומרים לי "הצלת אותנו פעם אחת אז נמשיך אתך". הם מוכנים לנסוע עוד חצי שעה בשביל רופאה שהם סומכים עליה. רבים מהם עוברים טיפולים ממושכים, חלקם אני ניתחתי וזה מעקב של שנים אז הם משיכים איתי".

בית החולים כאמור שייך לרשת אסותא, שהינה רשת פרטית בבעלות מכבי שירותי בריאות. הדבר יקל בראש ובראשונה על מבוטחי מכבי שיגיעו לבית החולים עם הפנייה בלבד, כפי שפונים כיום לראות רופא מקצועי במרפאות בקהילה. "אין ספק שהעבודה מול מטופלי מכבי זה התהליך הפשוט ביותר כי זה מצריך הפנייה בלבד ואני צופה לראות יותר מטופלים ממכבי. אבל גם מאוחדת חתמה על הסכמים מול בית החולים ומבוטחים שלה יגיעו אלינו לאחר הוצאת התחייבות (טופס 17). אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה על מבוטחי 'כללית', זה לא ברור כי הם עדיין לא חתמו עם בית החולים על ההסכם הכספי", מסבירה אבנת תמיר "בהתחלה נפתח רק פעמיים בשבוע ולאט לאט נפתח את כל המרפאות כולל מרפאת ילדים, מרפאת בליעה ומרפאת קול וינתנו כל השירותים למטופלים. עבורי להקים מחלקה זו הרגשה של שליחות וכבוד עצום. אני בהתרגשות עצומה ואני מאד מודה להרבה מאד אנשים לאנשים רבים שעזרו לי לקבל את התפקיד".

הקמת בית חולים חדש וכן מחלקה חדשה טומנת בחובה אתגרים רבים. ד"ר אבנת תמיר מונה את האתגרים שעומדים לנגד עיניה ערב פתיחת בית החולים החדש "נתינת טיפול שמרוכז סביב המטופל עצמו, זה שינוי תפיסתי עצום. זו למעשה רפואה פרטית במתווה ציבורי. הרופאים יראו במרפאה את המטופל לאורך שנים ויווצר קשר אישי וקשר אמון בין מטופל לרופא המטפל. עד היום המטופל עבר שרשרת של רופאים שטיפלו בו בלי תקשורת ביניהם, אחד מאבחן, השני מנתח והשלישי עורך ביקורת ועוד. וזה המון ידיים. אתגר נוסף הוא האתגר האקדמי- זו תהיה מחלקה אקדמית לכל דבר, מאחר ובית החולים כולו מסונף לאוניברסיטת בן גוריון בנגב ועכשיו חובת ההוכחה עלינו. לנפק מחקרים משמעותיים, פורצי דרך, להיות מעודכנים כל העת בחידושים וליצור כנסים ארציים. המון עבודה" היא מוסיפה בחיוך.

  • ינואר 7, 2018